Saturday, November 1, 2008

"Ilusa lõpuga lugu" Teater "Mäng"

Igal pool, ütlesin, et käime. Pidage meeles.
********
Assa nuga, sellist intensiivset publikut pole ammu näinud : "Emme tahan koju!"
Kas lasti minna?
"Noway, you little prick, you stay here and watch! "
(Oh, kuidas küll püüd rõõmu valmistada võib hoopis kannatusi tuua)
St. kui mul ei oleks publiku seas nii põnev olnud ma räägiks etendusest. Paraku, aga oli publik vähe elavam ja ajakohasem: "Issi, issi...tahan!"
Tekkisid küsimused:
*
Miks suurte inimeste teatris vastupidi on? Laval käib elu aga publik jäetakse surema?
Elu tuleb sisse alles kui aplausi aeg on ja olgem ausad, eestlastel on kombeks plaksutada kolm korda isegi halva etenduse puhul. Tunnistage ise, et olete puht viisakusest plaksutanud.
Lapsed, näed, ei valeta. Kui on kole onu me nutame, kui igav, siis haigutame ja küsime koju.
Ma ei räägi üldse, et publikut oleks vaja füüsiliselt kaasa vedada ja väntsutada. Ma räägin kontaktist. Kui vahetut kontakti ei taha siis tehke filme.
Kontakt on see kui inimene mõtleb kaasa, naerab seal, kus tal on naljakas (mitte seal kus see nina alla hõõrutakse) plaksutab, kui talle meeldib, ei plaksuta kui ei meeldi.
*
_Laske mul ennast tomatitega loopida palun!
-Sa vahi barbarit!
_Sa vahi laiska näitlejat, kes ei viitsi mõelda! Kes ei viitsi pingutada selle nimel, et mind hüpnotiseerida, kes teeb laval mehaanilisi ja stamp liigutusi.
*****
Need, kes tegelevad lastega, teavad, et kui laps ei naernud tema nalja peale on vaja teha kohe uus...peaasi, et oleks lõbus ja hea...
Need, kes tegelevad suurtega teadku, et suhtlus publikuga vaimsel tasandil on esmaklassilise näitleja tunnus. Las masinatele jääb oma.
Te ei pane publikut kunagi mõtlema nii nagu te tahate, aga ta on juba pingutuse eestki tänulik.
Ma usun, et te peate end kunstnikeks. Oletegi. Tunnistan. Ei ole ainult meelelahutajad.
Paraku etendus ei ole maal. Erinevalt maalist olete (kahjuks :) võimelised tagasisidet vastu võtma ja aru saama. Kole lugu...
(Parem oleks kui ilusa lõpuga, või noh tehke algust vähemalt mulle piisab.)
***
"Ilusa Lõpuga Lugu" (esietendus 13 oktoobril)
Mängivad: Meeli Seermaa või Aiki Põllusaar, Kregor Kraas ja Allan Kress
Idee autor: Indrek Ojari
Etendus sobib vaatamiseks 4-12 aastastele lastele.

No comments: